10 skridt mod bedre erhvervskommunikation

I sidste ende, ligegyldigt hvordan high-tech din business-værktøjer kan være, udvikling og implementering af nye initiativer vil afhænge af effektiv, produktiv kommunikation mellem rigtige levende mennesker.
Hvorfor nogle forretningsmøder resultere i kedsomhed og mangel på fokus, mens andre sende deltagere opladning ud rustet til at føre kampen? Hvorfor må nogle vejledere forveksle deres arbejdstagere med vage, modsætningsfyldte forslag, mens andre støtter deres afgifter med vision og bistand og hjælpe dem med at opbygge deres egen vej til succes?
Det koges ned til god ol ‘ menneskelig interaktion – et emne lidt ud af mode siden fremkomsten af bundkortet – men gæt hvad? Det er ikke gÃ¥ væk. Uden gode klart menneskelige connectivity, vil ikke en mile-høj stak af computere gemme din virksomhed fra vaklende.
SÃ¥ her er vores liste over skridt kan du tage til at forbedre din virksomhedskommunikation.
1. Husk din vision. Du gør ting for en grund. Hvad er det? Når du huske hvorfor du gør noget og kan virkelig mærke dens betydning, der er tid til at dele din vision med andre. Tilskynde dem til at tale om deres vision for fremtiden. Oplade hinanden op med tanker om hvor du vil hen. Fange en buzz fra envisioning det store billede.
2. holde visionen i live. Folk vil få nedsunket ned med dag til dag. Find gange til stoke drøm, selv uformelt.
3. Når en gensidig vision er etableret og accepteret, er det tid til at tale om hvordan man kommer derhen. Disse forhandlinger har to adskilte dele: brainstorming og planlægning af handling. I brainstorming deler du ideer om, hvad slags handlinger kan få dig til dit mål. Men disse ideer bør være løs og lidt skøre. Pick et par ualmindeligt ideer og kaste dem til model kreative indfald. Lad dine medarbejdere ved, at det er tid til at tænke frit uden kritik. Have det sjovt og grine. Har en karton og skrive ideer for alle at se, for at fremme organisationer, der kan føre til endnu bedre ideer.
4. Når idéer synes udmattet, er det på tide at få alvorlige og opbygge en plan. Cross off ideer, som er klart uigennemførlig. Kog ideer ned til 3-5 handlingspunkter.
5. der bør være én person tildelt med overordnet ansvar for hver handlingspunkt. Denne person er ansvarlig for dens udvikling. Hun kunne opfordre andre til at hjælpe. Hun kan tildele opgaver. Hun er dog den centrale person til at arbejdselementet.
6. opfølgning er en grundlæggende forretningsaktivitet. Uden opfølgning, alle gode arbejde og ideer, som er i spil vil visne og dø. Møder eller andre opfølgende spillesteder skal planlægges regelmæssigt at holde alle Potter kogende. Den øverste person for hver handlingspunkt skal stilles om fremskridt af den ansvarlige for den overordnede plan.
7. gennemgå og analysere resultater og foretage nødvendige justeringer. Derefter bygge videre på gode og slip dårlige.
8. du må ikke stemple fiasko. Husk, at fiasko er nødvendige for succes. Hvis du kan virkelig internalisere denne idé, vil du være at frygtløst og logisk parse gode og dårlige i din plan. Hvis du virkelig omfavne fiasko som en del af succes proces, vil du kunne gøre anmeldelse/analysefasen, spændende, kreative og meget nyttig.
9. meddelelse nÃ¥r folk gør gode ting og fortælle dem. Nogle meget hÃ¥rdtarbejdende mennesker knokler i meget lang tid uden at høre selv en positiv stemning. Det er en idé, der er sÃ¥ gammel som Andrew Carnegie og Reader’s Digest, men det kan være endnu vigtigere i dag. Vores computere adskille os fra menneskelig kontakt, selv som de forbinder os. NÃ¥ ud pÃ¥ en human mÃ¥de. Betale en velfortjent kompliment. SÃ¥ se de forskrækket, sÃ¥ untrusting, sÃ¥ afslappet og meget glad ser du fÃ¥r tilbage til gengæld.
10. Husk at du er en rollemodel. Folk se dig. Hvis du handler retfærdigt, vil de stole på dig. Hvis du er gennemsnitlig eller egoistisk, vil de misfornøjelse og underminere dig. Hvis du hjælper dem, vil de hjælpe dig. Tænk på de mennesker du mest beundrer. Tænk på deres effekt på dig. Kan du absorbere nogle af at godhed og betale det fremad?
Copyright 2005 Mark Meshulam

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

Navigation